PAKO 2
recenze

PAKO 2

Honičky s policií jak z filmu

Šlápni na plyn, policie je ti už v patách. Úkol zněl přitom jasně: vyzvedni, odvez a zkasíruj. Celé podsvětí na tebe spoléhá, jsi nejlepší řidič v okolí.

Předpokládám, že nejsem sám, kdo má kupříkladu na GTA nejraději ježdění po městě a honičky s policií. Vzpomínám, když jsme před lety s kamarády u jednoho PC hráli první dva díly GTA a o existenci příběhu nebo nějakých úkolů jsme neměli ponětí. Doslova hodiny jsme vydrželi u prostého ježdění po městě, případně občasné střelby. Vůbec nejlepší bylo najít tank. Ten v dnes recenzované hře bohužel nenajdete, ale ježdění je tu více než dost.

PAKO 2 – videorecenze

Baby Driver

Viděli jste nedávný film Baby Driver? Ve hře PAKO 2 se dostanete do podobné role. Stanete se totiž vrchním řidičem všech křiváků a zlodějů. Jste najímáni na jednoduchou práci. Vyzvednout, odvézt, zkasírovat. A tak stále dokola. Šipka vás nejprve navádí k lokaci loupeže, kde kumpáni čekají na vyzvednutí. Jakmile vám všichni naskáčou do auta i s penězi, vyrazíte na dohodnuté místo.

Lupiče musíte odvézt na stanovené místo, ke kterému vás vede opět šipka. Ať už je v autě máte nebo ne, policie vám je v patách. Jejich auta jsou většinou rychlejší a instinkt přežití evidentně postrádají, takže jim nedělá problém do vás v plné rychlosti narazit či v zápalu pronásledování vyletět z útesu a podobně. Policie je v této hře opravdu nebezpečná sebranka, která vám půjde za každou cenu po krku. Připomíná mi to paradoxní situace ze zmiňované série GTA, kde sanitka či hasiči klidně přejížděli lidi, jen ať jsou v cíli rychle.

Zloději sobě

Naštěstí nejste úplně bezbranní a z auta automaticky střílíte na pronásledovatele. Těch je ovšem výrazná převaha, takže se jich snadno nezbavíte. I těch pár odpadlých vozů ovšem výrazně pomůže. Stejně tak ale může policie střílet po vás, což je značně nepříjemné. Tomu se vyhnete především kličkováním a nepředvídatelnou jízdou. Ta se stane naprostým základem a nezbytností, pokud se chcete někam dostat.

Policejních aut je totiž tolik, že po vás půjdou jak nepříjemný hmyz. Stačí přitom pár nárazů a vaše zběsilá jízda končí. Když se po první úvodní jízdě zapne normální obtížnost, vydržet déle než pár kšeftů se zdá jako nadlidský úkol. Většinou totiž stačí jediná chyba a přijdete o několik životů najednou. Všechny úkoly sestávají z jednoduché jízdy z bodu A do bodu B, které jsou ale určovány náhodně. Někdy tak přejíždíte jen krátké vzdálenosti, jindy se ženete přes celou mapu.

Auta a tratě

Mapy jsou otevřené a důležité body se v různých hrách opakují. Pokud chcete opravdu zazářit, musíte se mapu a její cesty naučit opravdu dobře, abyste věděli kudy kam. V prvních hrách snadno zabloudíte, nabouráte nebo se vrhnete ze srázu. Většinou vás však dříve dostane policie. Proti té se hodí lepší auta, která jsou rychlejší a odolnější. S každým dokončeným kšeftem také získáte náhodné vylepšení pro danou hru – třeba životy navíc, útočného drona a podobně.

Základem hry je odemykání nového obsahu. Jednak to jsou již zmíněná auta, ale především mapy. Ty vám totiž značně prodlouží hratelnost. Úkoly jsou stále stejné a hraní může být po chvíli dost repetitivní. S novou mapou se však učíte nové cesty a objevujete nová místa, což hraní značně oživí. Při hodnocení však musím udělat kompromis – na iOS jde o placený titul, kde je odemykání nového obsahu příjemně svižné. Na Androidu hru získáte zdarma, ale nová auta či tratě je opravdu těžké odemknout. Můžete si je ale koupit za skutečné peníze.

Závěr

PAKO 2 představuje zábavné a zběsilé honičky, které jsou ale po chvíli značně repetitivní. Oživení přichází při odemknutí nových tratí – to ale na Androidu bez placení trvá opravdu dlouho. Výtvarné zpracování a atmosféra jsou ovšem na jedničku – hra připomíná filmy z 80. let. Ovládání je také jednoduché a za vyzkoušení titul každopádně stojí. Snad jen občas může být lehce frustrující vyšší obtížností.

Stáhnout PAKO 2

Google Play (zdarma) App Store

Hodnocení